Потоп
(відповіді на питання по темі уроку висилати
Дискусійний кіно-клуб
Фільм: "Два капітани"
1 серія
2 серія
3 серія
4 серія
5 серія
6 серія
Головне питання для обговорення: людська гідність.
Питання для-бліц-турніру:
-
За яким твором якого автора знято цей фільм?
-
Хто є головним героєм фільму, як його звали, яку фізичну особливість він мав у дитинстві?
-
Що знайшли хлопчики в річці? Що хотіли зробити із знахідкою? Чому ця знахідка не загубилася у буденних речах і не забулася?
-
Яка історія сталася із Санею, через яку постраждав батько?
-
Від чого залежала справедливість у суді над батьком? Чого не вистачило матері, щоб захистити свого невинного чоловіка? Про що найбільше горював Саня? Що врешті сталося з батьком?
-
Хто прийшов від батька у дім Сані та його сестри і чим він допоміг Сані?
-
Яким був вітчим Сані? Як ви думаєте, чому мама пішла за нього заміж?
-
Яку клятву дали друзі, Саня та Петька, один одному? Яким був їхній девіз?
-
Куди подалися друзі зі свого міста? Куди потрапили?
-
Як друзі стали злодіями? Свідомо? Чому так трапилося? Чи легко стати злодієм?
-
Куди Саня потрапив з московських вулиць? Чи добре, що він туди потрапив?
-
З якої хорошої справи почалося знайомство Сані з сім`єю Каті Татаринової?
-
Опишіть Миколу Антоновича Татаринова, директора дитячого будинку, та вчителя Івана Павловича Корабльова? В чому була головна різниця між ними?
-
Чому вся сім`я Каті жила в домі Миколи Антоновича? Як Микола Антонович ставився до матері Каті, Марії Василівни?
-
Як Іван Павлович Корабльов ставився до Марії Василівни? Чому вона йому відмовила?
-
Як Катя в дитинстві ставилася до Миколи Антоновича? Чому?
-
Мимовільним свідком якої «педради» в домі Татаринова став Саня? Що обговорювали на цій «педраді» і яке прийняли рішення?
-
Чому Микола Антонович хотів закрити театр? Як вдалося відстояти театр? Чи потрібно було за театр боротися, чи, може, треба було змиритися з рішенням вищого керівництва, як з долею? Що, крім театру, захищали діти?
-
Як Саня став «підлим мерзотником, донощиком і шпигуном» (за словами Миколи Антоновича)? Хто з учнів насправді був шпигуном і донощиком?
-
Опишіть Ромашку. Що було головним для цієї людини? Якими методами користувався Ромашка, щоб досягти своєї мети? За що Ромашка отримав удар в обличчя від Сані?
-
Якою була зустріч Сані зі своїм вітчимом у Москві?
-
Як Саня здогадався, що листи із знайденої в дитинстві сумки поштаря саме про експедицію капітана Татаринова, батька Каті? Який важливий висновок щодо ролі Миколи Антоновича зробив Саня?
-
Найважливіші свідчення проти Миколи Антоновича були записані на папері, чи тільки в пам`яті Сані? Чи повірила Катя Сані на слово? Чому?
-
Хто такий Монтигомо Яструбиний Кіготь? Чому Марія Василівна так називала свого улюбленого чоловіка?
-
За що хотіли виключити Саню зі школи? Хто його врятував?
-
Як Саня поводив себе на педраді, метою якої було звинуватити його і виключити зі школи? Кого Саня назвав справжнім негідником серед учнів школи і кого – покровителем цього негідника? Чи правильно зробив Саня? Чи можна назвати вчинок Сані на педраді доносом в свою чергу? Чому ні? Чим відрізняється донос від викриття?
-
Через яку надзвичайну подію Катя відвернулася від Сані?
-
Чому Катя звинуватила Саню в смерті матері? Чому вона повірила Миколі Антоновичу, а не Сані (хоча завжди недолюблювала вітчима)?
-
Чому Саня не став читати листи, які Микола Антонович кинув йому в обличчя? Яким іншим чином Саня вирішив довести свою правоту?
-
Куди пішов Саня вчитися після школи, з якою метою?
-
Ким став Микола Антонович з часом (за професією), чому навчав?
-
Що обіцяв Ромашов Вишемирському за папери про підготовку експедиції? Навіщо Ромашову були потрібні ці документи?
-
Яку послугу пропонував Ромашов Сані? Яку умову Ромашов поставив Сані як плату за виконання цієї послуги?
-
Якого єдиного звинувачувача зажадав Микола Антонович?
-
Де здобував Ромашов їжу в блокадному Ленінграді під час війни?
-
З якою метою Ромашов розповів Каті про бомбування ешелону з пораненими, в якому був і Саня? Чи повірила Ромашову Катя? Чому?
-
Якою була справжня зустріч Сані з Ромашовим під час війни?
-
Чому Ромашов не вірив, що санітарки повернуться за пораненим Санею (томі і залишив Саню в лісі, впевнений, що на смерть), а Саня вірив, що санітарки повернуться?
-
Навіщо Ромашов збирався "шукати" Саню? Якої мети цим прангув досягти?
-
Як Катя дізналася, що Ромашов їй бреше стосовно Сані? Чим клявся Ромашов, що він не винен у смерті Сані?
-
Як Саня судив Ромашова? Чому особисто?
-
Чи міг би Саня, коли він разом із напарником пілотом були збиті фашистами і потрапили в сніги, залишити товариша, щоб врятуватися самому (адже їх було тільки двоє, як і в лісі з Ромашовим, і ніхто б ніколи не дізнався про це)?
-
Яка знахідка остаточно довела причетність Миколи Антоновича до злочину? У чому саме злочин (сформулюйте юридично)?
-
Хто врешті став головним обвинувачувачем Миколи Антоновича?
-
Навіщо Саня зайшов до Миколи Антоновича особисто звинуватити його до публічного звинувачення?
-
Що спонукало Саню досліджувати експедицію капітана Татарінова? – три причини. Що він відновив?
Дискусійні питання:
-
Яка соціальна подія сталася на початку сюжету? Чим ті часи відрізнялися від теперішніх? Що схожого?
-
Якими мають бути дитячі будинки? Чи були ви в дитячому будинку? Яким би ви були директором дитячого будинку?
-
Чи були у Миколи Антоновича благодіяння? Чи можна його назвати милосердним та благородним через ці благодіяння? Хто його вважав таким?
-
Чому Марія Василівна відмовила Корабльову, але пішла заміж за Миколу Антоновича?
-
Чи винен Саня у смерті Марії Василівни (за книгою Саня наполягав на тому, щоб вона сама звинуватила Миколу Антоновича)? Хто насправді вбив Марію Василівну?
-
Чому Марія Василівна не звинуватила Миколу Антоновича? Чому покарала сама себе?
-
Микола Антонович кохав Мрію Василівну, Ромашов – Катю. Як вони домагалися відповідного почуття? Чому взагалі подібні їхні стилі поведінки, і в особистих справах, і в ділових?
-
Якими були благодіяння Ромашова? Чому «добрі справи» не врятували його репутацію і не допомогли завоювати серце Каті?
-
Чи неминучим був конфлікт Сані та Миколи Антоновича? В чому суть цього конфлікту?
-
Чи завжди в подібних ситуаціях вдається перемагати таким, як Саня? Чи просто перемагати таких «Микол Антоновичей», в чому їхня сила?
-
У чому запорука Саніної перемоги (без чого Сані не вдалося б досягти мети)? У чому сила Сані?
-
Чому книга називається «Два капітани»? Що відкрив капітан Татарінов, а що відкрив Саня?
-
Що є людська гідність? Чому її потрібно захищати? Що стається з тими людьми, які її втрачають?
-
Чи є сенс захищати гідність інших людей та власної держави?
-
Що, на вашу думку, складає гідність держави – великі відкриття чи великі люди?
-
Звідки в людині є гідність? Чому немає поняття "тваринної гідності", чому це почуття з усіх живих істот притаманне тільки людині? Про що це свідчить
-
Як ви поясните останні слова фільму, які промовив Саня на урочистій доповіді, присвяченій подвигові героїчного капітана Татаринова:
"Ця людина загинула в мужньому бою зі стихіями. Скорбота і гордість за нього хвилюють нас. І перед видовищем його безсмертя пристрасно завмирає душа. Для таких людей, як він, немає і не може бути смерті!"
-
Чому варто віддавати життя за те, що любиш?
Ты иди, не сверни и не падай!
Упадешь - поднимись!
И будет тебе наградой
Цели заветной высь!
Я плыву к неизведанным далям
Вьюга, шторм не страшат меня
На коне я в бою отчаянном
И на полюсе тоже я!
В голубой океан улетаю
Под землею я уголь рублю,
По дорогам опасным шагаю,
Жизнь отдам я за то,что люблю!
(пісня з кінофільму "Два капітани")
Постійна адреса сторінки: http://chado-bozhe.com.ua/article/pidlitkova-grupa-kamo-gryadeshy.-zustrich-9
© 2011-2024 Дитяча недільна школа "Чадо"
© 2011-2024 Розробка: Юрій Зінькевич