<< Урок 4. Храм. Ікона. Молитва | Біблійна школа виховання l Урок 6. Стрворення людини >>
Біблійна Школа Виховання
Місце Писання: Буття 1-2,3.
Ключовий вірш: “На початку Бог створив небо і землю.” (Бут.1,1)
Зміст уроку:
Створення світу описане в першій книзі Бібліі, яка називається Буття.
Автором цієї та ще чотирьох наступних книг є пророк Мойсей.
Наші діти приходять у світ, який існує вже дуже давно. Цей світ був створений Богом задля того, щоб наші діти, як і будь які діти Землі, у ньому жили – світ існує заради них.
На початку Богом були створені невидимий (духовний, ангельский) світ та видимий (матеріальний).
Наші діти перебувають одразу в двох світах, духовному і матеріальному. Причому, духовний світ – перший за значимістю, важливіший, тому розвиткові дитини у духовному світі треба приділяти більше уваги.
Ангели (“вісники волі Божої”):
- створені добрими;
- безтілесні;
- безсмертні;
- обдаровані розумом, волею та могутністю;
- виконують волю Божу.
Ангели відрізняються один від одного рівнем досконалості та родом служіння.
Вищі з них називаються серафимами, херувимами й архангелами.
Ангели, що утвердились в добрі і любові Божій, називаються святими.
Ангели, яких Бог дає людям при хрещенні, називаються ангелами-охоронителями.
Ми, батьки, маємо пам`ятати, що крім нас у дітей є невидимі, але потужні захисники, які духовно ближчі до Бога і природно більш дієві у духовному впливі на дітей та у захисті їх від сил зла. Святі ангели – наші союзники у вихованні дітей: не забуваймо постійно звертатися до них по допомогу і щиро дякувати їм.
Але є і злі, темні духи.
Зло - це все, що робиться проти Бога, що порушує волю Божу.
Будьмо пильними, дорогі батьки! Не можна недооцінювати той факт, що наші діти у цьому світі перебувають під постійним впливом зла. Їм потрібен духовний захист!
Денниця, що означає “син зірниці”, “вранішня зірка”, найсвітліший та наймогутніший ангел – загордився і пішов всупереч волі Божій, схотів бути як Бог і звабив із собою інших ангелів (бісів).
Сатана – “противник Богові”.
Диявол – “наклепник”, “той хто роз`єднує”.
Батьки, які хочуть в очах дитини посісти місце Бога, замістити Його собою, які формують свій авторитет у свідомості дитини на власній силі і могутності, не визнаючи при цьому авторитет Всевишнього, не слідуючи і не привчаючи дітей слідувати волі Божій, мимоволі повторюють шлях Денниці: падають самі і зваблюють із собою дітей.
Архангел Михаїл скинув сатану разом з бісами з неба – у пекло.
У наших дітей є потужний захисник, який сильніший за усю диявольську рать. Довіряймо йому своїх дітей!
Пекло – місце, далеке від Бога й позбавлене Його благодаті.
Сатана й біси – вороги для людей та світу.
Сатану в Новому Завіті називають антихристом, батьком неправди, князем темряви, князем цього світу.
В кінці всіх віків сатана буде переможений Ісусом Христом.
Життя наших дітей має пройти у невидимій, але безперервній боротьбі зі злом. Їхньої сили не вистачить для подолання сил темряви, але з Христом вони непереможні.
Шестиднев – створення Богом світу з нічого за шість днів.
“День” – це не доба в 24 години, а певний проміжок часу, етап.
Світ був створений Богом поетапно, від неживої матерії до живої, від риб та плазунів до людини.
Є певна еволюція творення світу, поетапність, розвиток і удосконалення. У творенні особистості дітей також має бути поетапність, певна логіка еволюції. Не можна вимагати від дитини те, чого вона ще за своїм розвитком не досягла. Потрібно терпляче проходити з дитиною усі етапи розвитку, як фізичні, так і духовні.
“На початку” – перехід від вічності до часу, який виник разом з матерією.
Від самого народження наші діти існують на землі в умовах часу, який в залежності від того, на що він витрачається, може або спливати, або перетворюватися на Вічність.
“Небо і земля” – цей вислів означає “всесвіт”.
Наші діти є не тільки жителями Землі, але і громадянами Всесвіту.
На початку були створені духовні закони невидимого світу та природні закони видимого.
Духовні закони так само непорушні, як і природні, їхній вплив на дітей не можна ні відмінити, ні проігнорувати. Важливо від перших днів правильно формувати духовну атмосферу, в якій перебуває дитина, оскільки вона природно і закономірно задає напрям розвитку дитячої особистості.
1-й день:
Світло – а) духовне світло на противагу духовній темряві, адже Бог є світло.
б) світлова енергія – первинна основа видимої матерії.
Основою основ виховання (творення нової особистості) є внутрішнє світло вихователів (батьків, вчителів). Світло – це те, з чого має бути сформована дитяча душа, те, на чому має базуватися усе інше: інформація, знання, навички. Запалити в дитячій душі світло – це по суті сповістити їй імпульс життя.
2-й день:
Поява води, перша згадка про неї.
Твердь – небесне склепіння, атмосфера, видиме небо.
Тобто виникли сприятливі умови для життя.
Господь перш ніж зародив життя на нашій планеті, створив для нього сприятливі умови – тисячі різноманітних умов, без виконання одного з яких життя було б неможливе. За прикладом Божим батьки також мають дбати про сприятливу атмосферу для формування живої дитячої душі, створювати її і постійно підтримувати. І в першу чергу має бути певна «живильна волога» для зародження ознак життя у дитячих душах. Провина за нежиттєздатну атмосферу для душі дитини, яка потім призводить до душевного каліцтва, лежить на батьках.
3-й день:
Суша – видима природна земля посеред води.
Бог самій землі звелів проростити всю рослинність.
Землі Богом надана дієва якість – родючість, як потенціал відтворення.
У насіння рослин закладений механізм розмноження.
Зрошена батьківською любов`ю та зігріта батьківським світлом дитяча душа стає плодючим ґрунтом, на якому вкорінюються, проростають та плодоносять в майбутньому людські чесноти. Механізм відтворення і розмноження закладений не лише у матеріальний, але і у духовний світ: добро породжує добро, а зло – зло. Тому батькам потрібно ретельно підбирати насіння та не втомлюватися обробляти й доглядати врожай на дитячій ниві, не забуваючи при тому, що «яблуко від яблуньки не далеко падає», а отже мусимо і свій сад тримати в порядку.
4-й день:
Сонце – керує днем (звичайний світловий день).
Первісне світло зосередилось в ньому з надзвичайною силою.
Місяць керує ніччю – без цього супутника темрява була б непроглядна і порушився б природний стан Землі.
Зорі – створені інші світила та планети всесвіту.
Дитячі душі для свого життєвого польоту в космічному просторі потребують світил, супутників і зірок. І вдень, і вночі хтось має освітлювати їхнє існування, зігрівати своїм теплом, направляти їхні шляхи і супроводжувати в дорозі. Не забуваємо тільки, що джерелом духовного світла, Сонцем, є Бог, батьки тільки віддзеркалюють Боже світло. Тому важливо не затулити собою Бога, інакше станеться «сонячне затемнення».
5-й день:
Воді Бог звелів породити плазунів і риб, душу живу.
Життя зародилось у воді. Небо ожило, воно населяється птахами.
Риби у воді та птахи у небі – два різні класи живих істот, що передують створенню звірів і людини.
Як бачимо, справжнє складне життя виникло не одразу, не на перших етапах існування світу. Тому нам, батькам, треба терпляче чекати, поки дитяча душа, еволюціонуючи (удосконалюючись), буде поступово опановувати різними сферами простору, випробовуючи себе і під, і над «рівнем моря».
6-й день:
Земля породжує вищий клас живих істот – звірів (ссавців) за родом їх.
Бог створює людину за образом і подобою Своєю – дає їй безсмертний дух.
Людина належить двом світам – тілом до земного, духом до небесного.
Творення людини у вищому сенсі цього слова – це довготривала і складна робота. Роль батьків у вихованні дітей неоціненна – ця місія призначена їм Богом. Набуті знання, погляди і переконання батьки можуть передати дитині як свій власний досвід. Але усі старання батьків можуть тільки підвести дитину до порога, за яким починається Вічність. А зародити власну непохитну віру у беззаперечне існування Вищого може тільки особиста зустріч дитини з Творцем, яка може статися в будь-який момент життя дитини, завжди невловимо, але виразно помітно у наслідках. Задача батьків – максимально старанно влаштовувати цю зустріч.
Людину Бог призначив царювати над створеним світом.
Батьки мають прищеплювати дитині усвідомлення царського достоїнства людини на Землі у розумінні піклування та відповідальності за доручений Богом світ.
Цілісна людина, створена Богом, - чоловік та жінка, а не кожний окремо.
Батьки власним прикладом закладають у свідомість дітей відчуття єдності в любові - як сімейній, так і загальнолюдській.
Постійна адреса сторінки: http://chado-bozhe.com.ua/article/urok-5.-stvorennya-svitu
© 2011-2024 Дитяча недільна школа "Чадо"
© 2011-2024 Розробка: Юрій Зінькевич