2 клас. Структура уроку
Урок в класі:
1. Одна з молитв: "Отче наш", "Царю Небесний", "Богородице Діво, радуйся!",
крім того кожного разу читається "Символ віри".
За рік діти мають "Символ віри" добре вивчити.
2. Арт-хвилинка
Учитель демонструє учням міні-презентацію із творами художнього мистецтва.
На першому слайді нова для дітей картина, тому вона підписана: зазначені її автор і назва.
Учитель дуже коротко (хвилин п`ять) розказує про автора і про саму картину.
На наступних п`яти слайдах (після знака питання) подані картини, які діти вивчали на попередніх уроках.
Задача дітей впізнати картину, назвати її автора (головне) і назву (бажано).
Ті діти, які першими називають правильно автора картини,
отримують її у свою віртуальну мистецьку галерею.
Так діти збирають свої індивідуальні колекції і змагаються один з одним, у кого вона більша.
3. Ключовий вірш
Учитель демонструє учням на екрані вірш з Біблії,
кожне слово якого виділено для уваги жовтим квадратом.
Діти три рази вголос хором читають вірш, після чого ще тричі кожний подумки.
За пропозицією вчителя діти по черзі озвучують кожне слово біблійного вірша.
Так діти мають зачитати вірш по колу до трьох разів, поки не запам`ятають.
Тоді вчитель виключає екран і просить дітей так само по черзі, тільки в зворотному напрямі,
по колу проголосити біблійний вірш напам`ять.
Ця вправа покликана, по-перше, задати тему уроку,
по-друге, допогти дітям запам`ятати важливі біблійні вислови,
по-третє, тренувати пам`ять і увагу,
і при цьому трохи розважити, оскільки вправа виконується в ігровій формі.
4. Презентація уроку
До кожного уроку курсу "2 клас" складена презентація.
Вона знаходиться на кожній сторінці відповідного уроку зверху.
Презентацію можна зберегти собі на комп`ютер та демонструвати в класі під час уроку.
Інтернет на уроці не потрібен.
5. Тест-презентація
Щоб перевірити засвоєння попередньої теми,
діти проходять тест (у вигляді презентації) із запитаннями до минулого уроку.
Його доцільно проводити не на початку уроку, а після нової теми для того,
щоб уся увага дітей (перша частина уроку) припадала на новий матеріал.
6. Руханка
Весела динамічна дитяча пісенька, під яку діти разом з учителем роблять фізичні вправи / танцюють.
7. Мультфільм
Мультфільми, підібрані до теми уроку, знаходяться на сторінках з відповідними уроками.
Після перегляду мультфільму вчитель нагадує дітям тему уроку
і пояснює їм, як мультфільм її проілюстрував.
8. Підсумок заняття
Коротке узагальнення на 1-2 хвилини, що ще раз фокусує увагу дітей на темі уроку.
Тривалість уроку:
1,5 години
Оцінювання:
Оцінювання дітей проводиться у формі заохочення.
Жодних караючих заходів не застосовується.
Правильні відповіді під час тестування фіксує учитель (бажано асистент учителя)
у спеціальному листку-журналі оцінювання дітей.
Кількість балів підсумовується вчителем та додається до балів, що набрала дитина на минулих уроках.
Так ведеться облік балів кожної дитини за весь період навчання.
Бали, що набрала дитина протягом року, заносяться до свідоцтва про закінчення відповідного класу.
Продовжуючи навчатися, дитина продовжує накопичувати бали
(в кожному наступному класі вони не починаються з нуля, а продовжуються,
що стимулює дитину продовжувати відвідувати школу).
В кожному класі ведеться турнірна таблиця, в якій діти змагаються один з одним у першості.
Вона оновлюється кожного тижня.
Турнірні таблиці діти можуть бачити на сайті в розділі основного меню "Предмети" - "Наші успіхи".
Бали, зароблені дітьми, конвертуються у лепти (учнівські гроші),
за які вони можуть у шкільній крамничці (зібраній силами церкви і батьків),
придбати собі подаруночки: невеличкі сувеніри, ігри, канцтовари, книжки та інші цікаві для дітей речі.
Коли дитина збирає 100 балів, вона отримує орден "Талант" і винагороду у вигляді 100 додаткових лепт.
Так відбувається із кожною наступною сотнею.
Обов`язково при цьому треба розказати дітям Христову притчу про таланти,
щоб діти розуміли, за що вони отримують винагороду:
тим, хто трудиться, Господь дає вдвічі більше.
Бали діти можуть заробляти не тільки на уроці, але і вдома, виконуючи домашнє завдання.
Домашнє завдання:
1. Повторення уроку за підручником та презентацією, розміщеною на сайті
Протягом тижня діти разом з батьками (!!!) ще раз повторюють тему уроку.
Діти з допомогою батьків мають відповісти на всі запитання, що є в тесті, розміщеному на сайті.
Відповіді на запитання діти можуть або писати в зошитах, або висилати вчителю через форум.
2. Ігрове завдання
Діти мають виконати ігрове завдання до теми уроку (кросворд, ребус, головоломку).
3. Розмальовка
Розмальовка на тему уроку.
Розмальовки можна знайти на сторінках із уроками.
Урок в підручнику:
1. Зміст уроку
Тлумачний словничок основних понять і термінів.
2. План уроку
Виклад сюжету подій в хронологічній послідовності.
3. Запитання до уроку
Запитання розміщені відповідно до викладеного в розділі «Зміст уроку»
(щоб легше було повернутися і знайти відповідь).
Питання також універсальні, але серед них виділені ті, які відповідають молодшому віку.
Важливо, щоб опитування проводилося щоразу:
для дітей, молодше 9-ти років, тільки за матеріалом минулого уроку;
для старших дітей бажано проводити два невеличких опитування в ігровій формі:
на початку уроку — за матеріалом минулого уроку,
в кінці уроку — по всьому матеріалу з початку року (вибірково).
4. Вірші для дітей
Підібрані до теми уроку та легкі для заучування.
5. Українська духовна поезія
Адресована старшим дітям і батькам.
Цей розділ вартий особливої уваги, адже в ньому до кожної з біблійних тем
ретельно підібрані видатні твори українських класиків, які значною мірою лежать під спудом
мало кому відомі та конче потребують уваги широкого слухача,
простіше кажучи, популяризації, христоматизації.
Найкраще це можна забезпечити саме в недільній школі.
6. Афоризми
Біблійні вірші, вислови святих і праведників
та цитати видатних особистостей усіх часів і народів,
підібрані до основних моральних категорій, зазанчених у темі уроку.
7. Притчі й оповідання
Короткі повчальні історії морального змісту.
Версія для друку