Обрати школу:

Підліткова група "Камо грядеши". Зустріч 9

 

Потоп

(відповіді на питання по темі уроку висилати 
 
 

Дискусійний кіно-клуб

Фільм: "Два капітани"

1 серія

 

2 серія

 

3 серія

 

4 серія

 

5 серія

 

6 серія

 

Головне питання для обговорення:  людська гідність.

 

Питання для-бліц-турніру:

  1. За яким твором якого автора знято цей фільм?
  2. Хто є головним героєм фільму, як його звали, яку фізичну особливість він мав у дитинстві?
  3. Що знайшли хлопчики в річці? Що хотіли зробити із знахідкою? Чому ця знахідка не загубилася у буденних речах і не забулася?
  4. Яка історія сталася із Санею, через яку постраждав батько?
  5. Від чого залежала справедливість у суді над батьком? Чого не вистачило матері, щоб захистити свого невинного чоловіка? Про що найбільше горював Саня? Що врешті сталося з батьком?
  6. Хто прийшов від батька у дім Сані та його сестри і чим він допоміг Сані?
  7. Яким був вітчим Сані? Як ви думаєте, чому мама пішла за нього заміж?
  8. Яку клятву дали друзі, Саня та Петька, один одному? Яким був їхній девіз?
  9. Куди подалися друзі зі свого міста? Куди потрапили?
  10. Як друзі стали злодіями? Свідомо? Чому так трапилося? Чи легко стати злодієм?
  11. Куди Саня потрапив з московських вулиць? Чи добре, що він туди потрапив?
  12. З якої хорошої справи почалося знайомство Сані з сім`єю Каті Татаринової?
  13. Опишіть Миколу Антоновича Татаринова, директора дитячого будинку, та вчителя Івана Павловича Корабльова? В чому була головна різниця між ними?
  14. Чому вся сім`я Каті жила в домі Миколи Антоновича? Як Микола Антонович ставився до матері Каті, Марії Василівни?
  15. Як Іван Павлович Корабльов ставився до Марії Василівни? Чому вона йому відмовила?
  16. Як Катя в дитинстві ставилася до Миколи Антоновича? Чому?
  17. Мимовільним свідком якої «педради» в домі Татаринова став Саня? Що обговорювали на цій «педраді» і яке прийняли рішення?
  18. Чому Микола Антонович хотів закрити театр? Як вдалося відстояти театр? Чи потрібно було за театр боротися, чи, може, треба було змиритися з рішенням вищого керівництва, як з долею? Що, крім театру, захищали діти?
  19. Як Саня став «підлим мерзотником, донощиком і шпигуном» (за словами Миколи Антоновича)? Хто з учнів насправді був шпигуном і донощиком?
  20. Опишіть Ромашку. Що було головним для цієї людини? Якими методами користувався Ромашка, щоб досягти своєї мети? За що Ромашка отримав удар в обличчя від Сані?
  21. Якою була зустріч Сані зі своїм вітчимом у Москві?
  22. Як Саня здогадався, що листи із знайденої в дитинстві сумки поштаря саме про експедицію капітана Татаринова, батька Каті? Який важливий висновок щодо ролі Миколи Антоновича зробив Саня?
  23. Найважливіші свідчення проти Миколи Антоновича були записані на папері, чи тільки в пам`яті Сані? Чи повірила Катя Сані на слово? Чому?
  24. Хто такий Монтигомо Яструбиний Кіготь? Чому Марія Василівна так називала свого улюбленого чоловіка?
  25. За що хотіли виключити Саню зі школи? Хто його врятував?
  26. Як Саня поводив себе на педраді, метою якої було звинуватити його і виключити зі школи? Кого Саня назвав справжнім негідником серед учнів школи і кого – покровителем цього негідника? Чи правильно зробив Саня? Чи можна назвати вчинок Сані на педраді доносом в свою чергу? Чому ні? Чим відрізняється донос від викриття?
  27. Через яку надзвичайну подію Катя відвернулася від Сані?
  28. Чому Катя звинуватила Саню в смерті матері? Чому вона повірила Миколі Антоновичу, а не Сані (хоча завжди недолюблювала вітчима)?
  29. Чому Саня не став читати листи, які Микола Антонович кинув йому в обличчя? Яким іншим чином Саня вирішив довести свою правоту?
  30. Куди пішов Саня вчитися після школи, з якою метою?
  31. Ким став Микола Антонович з часом (за професією), чому навчав?
  32. Що обіцяв Ромашов Вишемирському за папери про підготовку експедиції? Навіщо Ромашову були потрібні ці документи?
  33. Яку послугу пропонував Ромашов Сані? Яку умову Ромашов поставив Сані як плату за виконання цієї послуги?
  34. Якого єдиного звинувачувача зажадав Микола Антонович?
  35. Де здобував Ромашов їжу в блокадному Ленінграді під час війни?
  36. З якою метою Ромашов розповів Каті про бомбування ешелону з пораненими, в якому був і Саня? Чи повірила Ромашову Катя? Чому?
  37. Якою була справжня зустріч Сані з Ромашовим під час війни?
  38. Чому Ромашов не вірив, що санітарки повернуться за пораненим Санею (томі і залишив Саню в лісі, впевнений, що на смерть), а Саня вірив, що санітарки повернуться?
  39. Навіщо Ромашов збирався "шукати" Саню? Якої мети цим прангув досягти?
  40. Як Катя дізналася, що Ромашов їй бреше стосовно Сані? Чим клявся Ромашов, що він не винен у смерті Сані?
  41. Як Саня судив Ромашова? Чому особисто?
  42. Чи міг би Саня, коли він разом із напарником пілотом були збиті фашистами і потрапили в сніги, залишити товариша, щоб врятуватися самому (адже їх було тільки двоє, як і в лісі з Ромашовим, і ніхто б ніколи не дізнався про це)?
  43. Яка знахідка остаточно довела причетність Миколи Антоновича до злочину? У чому саме злочин (сформулюйте юридично)?
  44. Хто врешті став головним обвинувачувачем Миколи Антоновича?
  45. Навіщо Саня зайшов до Миколи Антоновича особисто звинуватити його до публічного звинувачення?
  46. Що спонукало Саню досліджувати експедицію капітана Татарінова? – три причини. Що він відновив?
 
Дискусійні питання:
  1. Яка соціальна подія сталася на початку сюжету? Чим ті часи відрізнялися від теперішніх? Що схожого?
  2. Якими мають бути дитячі будинки? Чи були ви в дитячому будинку? Яким би ви були директором дитячого будинку?
  3. Чи були у Миколи Антоновича благодіяння? Чи можна його назвати милосердним та благородним через ці благодіяння? Хто його вважав таким?
  4. Чому Марія Василівна відмовила Корабльову, але пішла заміж за Миколу Антоновича?
  5. Чи винен Саня у смерті Марії Василівни (за книгою Саня наполягав на тому, щоб вона сама звинуватила Миколу Антоновича)? Хто насправді вбив Марію Василівну?
  6. Чому Марія Василівна не звинуватила Миколу Антоновича? Чому покарала сама себе?
  7. Микола Антонович кохав Мрію Василівну, Ромашов – Катю. Як вони домагалися відповідного почуття? Чому взагалі подібні їхні стилі поведінки, і в особистих справах, і в ділових?
  8. Якими були благодіяння Ромашова? Чому «добрі справи» не врятували його репутацію і не допомогли завоювати серце Каті?
  9. Чи неминучим був конфлікт Сані та Миколи Антоновича? В чому суть цього конфлікту?
  10. Чи завжди в подібних ситуаціях вдається перемагати таким, як Саня? Чи просто перемагати таких «Микол Антоновичей», в чому їхня сила?
  11. У чому запорука Саніної перемоги (без чого Сані не вдалося б досягти мети)? У чому сила Сані?
  12. Чому книга називається «Два капітани»? Що відкрив капітан Татарінов, а що відкрив Саня?
  13. Що є людська гідність? Чому її потрібно захищати? Що стається з тими людьми, які її втрачають?
  14. Чи є сенс захищати гідність інших людей та власної держави?
  15. Що, на вашу думку, складає гідність держави – великі відкриття чи великі люди?
  16. Звідки в людині є гідність? Чому немає поняття "тваринної гідності", чому це почуття з усіх живих істот притаманне тільки людині? Про що це свідчить
  17. Як ви поясните останні слова фільму, які промовив Саня на урочистій доповіді, присвяченій подвигові героїчного капітана Татаринова: 

"Ця людина загинула в мужньому бою зі стихіями. Скорбота і гордість за нього хвилюють нас. І перед видовищем його безсмертя пристрасно завмирає душа. Для таких людей, як він, немає і не може бути смерті!"

  1. Чому варто віддавати життя за те, що любиш?
Ты иди, не сверни и не падай!
Упадешь - поднимись!
И будет тебе наградой
Цели заветной высь!
Я плыву к неизведанным далям
Вьюга, шторм не страшат меня
На коне я в бою отчаянном
И на полюсе тоже я!
В голубой океан улетаю
Под землею я уголь рублю,
По дорогам опасным шагаю,
Жизнь отдам я за то,что люблю!
 
(пісня з кінофільму "Два капітани")
 

Версія для друку

© 2011-2024 Дитяча недільна школа "Чадо"
Розробка © 2011-2024 Юрій Зінькевич
Дизайн © 2011 Анна Рибак